lørdag den 30. december 2017

Udendørsjulestemning...



Vi holdt jul hos mine forældre i år.  Og her blev vi mødt af julestemning allerede inden vi kom indenfor :-)

Nedenfor følger lidt billedspam af noget af min mors udendørspyntning :-)


Ved hoveddøren hænger en troldegren med bl.a. vinterpigerne som i denne udgave også har fået nissehuer -- magen til dem hun også hæklede til mig.  Der hænger også glasdråber, som jeg har lavet (jeg har også nogle selv), og i vinduet bagved kan man se sløjfehjerterne fra dette års adventskalender :-) 



Hun bruger, hvad hun har: en træstub, lidt mos, grene, kviste og kogler, et par hul-sten og røde æbler og hjerter tilsat lidt glimmer...

 
 

På et dæksel står en stor krukke fyldt med gran og kogler... 


Ved udendørsbruseren står et "træ" af en stor troldegren i en krukke fyldt med hulsten, og på træet pynter koglerne fra adventskalenderen for nogle år siden, her blot med nye bånd, samt glasistapper som også er fra en adventskalender.


På terrassen putter nisserne under juletræet med lys.  Den store af nisserne har Louise lavet, og er fra det år, hvor hun også lavede nisser til mig :-)  

Hun har selvfølgelig også lavet den på billede nr. 4 med høj hue :-)

/Bella

2 kommentarer:

  1. Der er sørme godt nok fint hos din mor. Hun måtte gerne komme og pynte lidt i min have. Det nåede jeg slet ikke i år

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Karin -- Ja, hun er godt til det :-)
      Vores have er heller ikke særlig inspirerende, og derfor nød jeg også mine forældres så meget mere :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...