torsdag den 26. oktober 2017

Lenes nye øreringe...


Lene ønskede sig røde øreringe, og spurgte om jeg ikke ville lægge røde perler til side, når Malene og jeg skulle kigge perler.

Men det er meget vanskeligt at finde rigtig røde ferskvandsperler.  Det viste udvalget også, som gerne toner mere over i brændt rød og orange eller tranebærrød og bordeaux med blå undertoner.  Men ikke rigtig klar rød.  De perler der er mest røde, har Lene allerede øreringe af.  

Der er derfor også tale om et genvalg denne gang, nemlig den røde facet-slebne ferskvandsperle, som Lene allerede har som som øreringevedhæng.  

Nu bruges perlen, som er ca. 7 mm i diameter som base i et par øreringe der toppes med klaser af 9 forskellige rødlige agatperler, nemlig:
3 stk. 4 mm facet-slebe agatperler
4 stk. 3 mm runde agatperler
2 stk. 2 mm runde agatperler

...og som er samlet med oxyderede perlestave og hængt i oxyderede ørebøjler.


/Bella

2 kommentarer:

  1. Jeg er SÅ vild (også) med dine øreringe!! Rød er ikke lige min farve men skønne er de - også i røde.
    Ha' en fantastisk weekend.
    Knus og tanker fra Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, Henriette! :-) Rød er heller ikke god til mig, men rød klæder Lene. Heldigvis :-) Jeg håber, at du har en god weekend. Min var så skøn, som jeg kunne ønske, og nu er jeg retur i Oslo.
      Knus, Bella

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...