søndag den 3. september 2017

Hækle-søndag...


Søndage er stille dage i Oslo.  Det er min søndag også.  Jeg vasker tøj, drikker te og hækler på det råhvide babytæppe, som jeg nævnte for nylig.

Løsningen på det råhvide babytæppe er, at jeg ganske enkelt udelader mellemborten med fastmasker, og hækler hele tæppet i mønsterdelen.  Jeg har hæklet 2/3-del og nyder det vidunderlige garn i merinould og silke fra Garnudsalg.  

På billedet ser mønsterdelen fast og tæt ud, men det er den ikke.  Jeg forventer at mønster bliver tydeligere og træder mere frem efter vask og tørring.  I hvert fald helst ikke det modsatte -- helst, helst ikke :-)

Jeg tror, at tæppet skal rundes af med et par omgange stangmasker for at give modvægt til mønsterdelen.  Vi får se :-)

Go' søndag!

/Bella 

6 kommentarer:

  1. Åh, hvor er det skønt. Og hvor er du hurtig!! Glæder mig til at se hvor luftigt det egentlig er. Ha' også en god søndag aften.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :-) Men babytæpper er taknemmelige projekter, og isagens natur ret overkommelige. Det der med luftigheden glæder jeg mig også til at se. God weekend, Henriette! :-)

      Slet
  2. Hvor er det fint. Og selv om jeg godt kan lide farver, så er råhvid ikke så tosset:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Susanne! Jeg er glad for at høre, at du synes om farven :-) For jeg har nemlig haft tænkt på dig. At hvis der er passende garn tilbage, så er dette garn så vidunderligt blødt at det vil være velegenet til noget om halsen, så din rygn kan være god ved dig :-)

      Slet
    2. Hvor er du sød💐💐
      Men jeg må også indrømme, at især tørklædet i "ring" er godt brug trods sommer. Jeg har faktisk slidt flere tråde over, men de er lappet, så det næsten ikke kan ses😀

      Slet
    3. Der er ikke noget bedre, end når tingene bliver brugt :-)
      Og brugt så meget, at jeg kan høre at du trænger :-) Det er noteret :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...