mandag den 17. april 2017

Perlefadet #1 -- vinterperlekæden...


Nu hvor det er påske, er det passende at lade den første perlekæde fra perlefadet være én, som jeg sammensatte i påsken for to år siden.  Den var ikke som sådan tiltænkt mig, men jeg forelskede mig i den, og besluttede at den skulle jeg ha' :-)

Selvom at jeg strengede kæden op i april det år, skulle det vise sig, at den kom til at lægge et stykke tid, for jeg syede den først i september, da jeg tog del i "to-do/ta-da".  Lige siden har den været én af mine yndlingsperlekæder -- én, som jeg tager på igen og igen :-)

Måske du genkender nogle af perlerne?  For fidusen med mixkæder er, at bruge perle-rester.  I denne perlekæde indgår der tiloversblevne perler fra et armbånd, som jeg tidligere syede til mig selv, og fra denne perlekæde, (som jeg for længst har klippet op), som i øvrigt er af samme type, som det armbånd jeg lavede til Rikke.

Perlekæden er syet på almindelig perletråd (slået af tre tråde), med knude mellem hver perle, og er monteret med dupsko i sølv.  Smykkelåsen er en Lynggaardlås der måler 1,5 cm, for at gi' en idé om perlernes størrelse.

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...