lørdag den 14. januar 2017

Trutti-futti a la Dronning Maxima...


Nu er det ikke sådan, at jeg ligner Dronning Maxima af Holland, hverken af udseende, karisma eller livsstil.  Sammenlignet med hende er jeg nærmest sådan lidt "Karen Kedelig".  Hvilket jo egentlig er en rigtig god anledning til at sy mig selv en ny perlekæde, som kan peppe det hele lidt op -- mig inklusiv :-)

Som sagt, så gjort!

Jeg har syet denne skønne perlekæde af 10 mm store runde ferskvandsperler, hvoraf nogle har charmerede 'smilehuller'.


Jeg har syet perlekæden på almindelig perletråd, med knude mellem hver perle, og jeg har monteret de dupsko, som jeg omtaler i dette indlæg.  Jeg havde ellers planer om, at jeg skulle bruge dem til denne perlekæde, men jeg kunne ikke finde dupskoene i sommer, da jeg ville sy perlekæden, selvom at de lå i en skuffe, som jeg kiggede i omtrent en million gange.  Nu har jeg ikke længere lyst til den perlekæde (luksusproblem :-)), og har nu brugt dupskoene på den nye farvestrålende perlekæde.  


Men jeg ender jeg formentlig med at sy den om, for dupskoenes "skål", fylder så meget at jeg ikke kan bruge den mere flade blomsterlås på perlekæden.

Og hvorfor al det halløj om Dronning Maxima?  Jo, fordi hun har et meget farvestrålende smykkesæt, som går under navnet trutti futti, og min nye perlekæde er jo også ret farvestrålende -- i hvert fald sammenlignet med hvad jeg typisk har på :-)

/Bella

Ps. Du kan læse mere om Maximas trutti futti-smykkesæt her.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak :-) forudindtaget som jeg er, er jeg selvfølgelig enig :-)

      Slet
  2. Tænk sig - jeg kan overhovedet ikke forestille mig noget "Karen Kedelig" over dig!! Bare det at du laver en så farverig perlekæde giver da indtryk af en hel det spræl. Skønne perler😃

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, hvor er du sød, Henriette! :-) Og ja, det er skønne perler :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...