tirsdag den 3. januar 2017

Julegaveplaiden...


Årets første blogindlæg skal handle om julegaveplaiden :-)

Måske du husker, hvordan jeg i julen 2015 gik i gang med dette tæppe?  Tæppet blev færdigt i april sidste år, og det blev til med stor kærlighed.  For min veninde Christina skulle ha' det i julegave (ja, trendspotteren! :-)).  Jeg nød at hækle på det, og vide hun skulle ha' det :-)  Samtidig fandt jeg også trøst i hækleriet, som blev min mentale afstressningsredningsplanke i en meget hektisk tid.

Da jeg blev færdig med tæppet lovede jeg, at følge op med lidt facts om tæppet, f.eks. mål og garnforbrug, men det har jeg ikke fået gjort.  Og nu kan jeg ikke huske noget som helst :-)  Typisk! :-)

Jeg havde skrevet målene ned på en lap, da jeg i sommer pakkede tæppet ind for at gi' Christina det med hjem.  Lappen gemte jeg væk da hun kom, for at der ikke skulle ligge afslørende spor :-)  Nu kan jeg ikke finde lappen.  Jeg kan selvfølgelig rekonstruere målene ved, at måle efter jf. klinkerne på køkkengulvet.  Men det bliver under ingen omstændigheder i dag :-)  

Garnforbrug!  Any guess is as good as mine!  Men det er selvfølgelig det lækre Blackhill Højlandsuld-garn :-)


Gaven blev pakket ind på en af de varmeste dage sidste sommer, og det var en pudsig oplevelse :-)   Sommer og jul :-)

Først lidt silkepapir...


Så lidt gavepapir, bånd og til-og-fra-mærke... 





For at overbevise hende om, at gaven var for tung til Post Nord, og for at kamuflere gavens bløde indhold, blev gaven pakket i en kasse sammen med nogle gamle store tunge ordbøger :-) 



Og herefter glemte jeg alt om at tage billeder :-)  Den kamuflerede gave blev pakket ind i lækkert, kraftigt sølvglimmerpapir fra Boghandlen.  Flot papir, men samtidig et kropumuligt papir at pakke ind i.  Jeg havde store problemer med at få tape til hæfte på papiret.  Jeg endte med at bruge kraftig emballagetape -- men jeg er ikke overbevidst om, at det holdt frem til juleaften :-) 

Uanset hvad, tæppet vakte glæde! :-)

/Bella

4 kommentarer:

  1. Sikke en fantastisk julegave!! Jeg håber Christina virkelig forstår at værdsætte både tæppet og dit venskab som ligger bag. Heldige Christina :-)

    SvarSlet
  2. Tak, Henriette :-) Christina blev rigtig glad -- heldigvis :-)

    SvarSlet
  3. Jeg blev så overrasket og glad da jeg åbnede gaven juleaften. Jeg blev helt stille af taknemmelighed da jeg så den smukke plaid der er så smukt laver med de skønneste farver. Jeg kan kun forestille mig hvor mange timer søde Bella har lagt i dette hækle arbejde ❤

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde, jeg er så glad for, at du blev glad! ❤😘

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...