søndag den 6. november 2016

Armbånd af kork...


Jeg har lavet et armbånd af kork -- super simpelt!  

Her er hvad jeg har brugt:
  • En strimmel kork (min er 17,5 cm, men mål dit håndled)
  • En hultang, så man kan lave fire huller (2 huller til lukning og to huller til pynt)
  • En knap til pynt
  • Et kort stykke lædersnor til at binde knappen fast
  • En S-lås til lukke armbåndet

Man kan også lave armbåndet uden pynt, for korken er ret lækker i sig selv.  Lad mig også tilføje, at korken er rar at ha' på, og er nem at arbejde med.  Korken er fra Endlessleather og er med guld i (hvis du er interesseret, så kig her: "cork cord").


Lædersnoren er en rest fra da jeg lavede halskæder med lædernor, og er 1mm tyk.  Knappen havde jeg liggende, den er lavet af perlemorsskal, og er købt i en sybutik for flere år siden.  S-låsen er fra perleplus.dk (forgyldt sterlingsølv, 15 mm).  Men man kan også vælge at lukke armbåndet med en lædersnor. 


Jeg har flere planer med kork.  Jeg vil prøve at bruge tilsvarende kork til "perlekæde med bånd", hvor jeg erstatter båndet med kork.  Jeg skal bare lige finde ud hvilke perler jeg vil bruge :-)  Jeg vil også prøve at lave et armbånd mere, hvor jeg vil prøve en idé af med perler.  Men allerførst skal vi lige holde ferien.  Det er blevet tid til Rom, og der er derfor stille på bloggen den næste uges tid.


Ha' en god uge,
Bella

7 kommentarer:

  1. Hvor er det bare super flot og elegant. Er helt sikker på at en sådan model vil pynte på min arm😘 Tænk at kork kan bruges til smykker - jeg tænker bordskåner når jeg hører ordet kork. Ha' en dejlig ferie til Rom. Nyd det og ikke mindst hinanden❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Louise! Jeg tror også, at sådan et armbånd vil pynte på din -- det bliver vi da nødt til at prøve af. Hvis du lægger arm til, så kommer jeg med armbåndet :-)

      Slet
    2. Hvor er du sød😊 Du er altid velkommen😘

      Slet
  2. Det er meget flot i kork:-)
    Godt fundet på.

    SvarSlet
  3. Hej Bella, jeg elsker kork armbånd. De er så nyskabende. Jeg håber at se flere af dine kork armbånd kreationer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks, Simone! Yes, cork jewellery may be a rare sight, but can easily become a trend, because cork comfortable to wear and easy to work with, so why not? :-) I can recommend it, and do plan to make more :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...