tirsdag den 16. august 2016

Hårbøjler med "diamanter"...


Lige før guldbrylluppet lavede jeg disse hårbøjler -- til Sille og Isabella.  De er kusiner.  Sille er med sine 9 år ældst.  Isabella er kun 3½ år, og hun elsker ubetinget alt hvad Sille har, gør og siger :-)  Det er meget sødt :-)  Sille skal ha' ros for at være kærlig, opmærksom, generøs og tålmodig overfor sin lille kusine.

Isabella er blevet storesøster denne sommer.  Udover at jeg vidste, at hun ville blive glad for en hårbøjle magen til Silles, så ville jeg også forkæle hende, nu hvor en lille ny i familien meget naturligt vil få meget opmærksomhed.  Derfor skulle hun også ha' ekstra opmærksomhed.  

Hun blev meget glad :-)  Hun syntes, at hårbøjlen er et diadem.  Hun kalder hårbøjlen for en prinsessekrone :-)


Hårbøjlerne havde jeg liggende, dem købte jeg forrige år hos ANKU.  Kæden med rhinsten og tråden til at binde med, købte jeg i USA tidligere på året.  Tråden gjorde hele forskellen.  Virkelig!  Den er nem at arbejde med, og jeg kunne uden besvær stramme tråden, også uden at den knak.  Kæden med rhinsten målte knapt 40 cm., den halverede jeg, og hver hårbøjle er pyntet med små 20 cm rhinstenskæde.  



Et lille tip, da hårbøjlerne kan være ret stramme.  For at udvide og "opbløde" dem, satte jeg dem i spænd på et par store urtepotter.  Måske ikke specielt kønt mens det står på, men effektivt :-)

Sæt evt. malertape på hårbøjleenderne, så urtepotten ikke ridses.


/Bella

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Mange tak :-) Ja, det er hårbøjler til den indre prinsesse :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...