søndag den 21. august 2016

Feriesouvenirer...

Sommerferieturen langs vestkysten kastede også lidt feriesouvenirer af sig, men ikke i det omfang jeg havde forestillet mig.  Jeg havde f.eks. en spand med til at samle sten i, og trods alle de strande vi har været på, blev det kun til denne, efter min målestok, meget beskedne samling.  Til gengæld er det babynumse-bløde sten, som er fremragende til at tegne på :-)


Jeg havde også en forestilling om, at der ville komme lækkert tøj med hjem -- det gjorde der også, men til Anders :-)

Men jeg fik lidt glaskunst :-)  Et fint kors, som skal stå et sted, hvor solen kan spille i glasset, men den plads skal jeg først lige finde.  



Lige nu står det i reolen i stuen.  Kunstneren bag er Inge Kobberup, som sælger mange fine glaspynteting, skåle og smykker i den nedlagte købmandsbutik i Bovbjerg (ikke langt fra Jens Søndergård-museet), hvor hun også driver en sød lille cafe midt i udstillingen.

I Butik Slotsgaden i Møgeltønder, hvor vi rundede ferien af, spottede Anders mussel-lys, og dem måtte jeg selvfølgelig ha' nogle af dem :-)  


Samlet set udgør lys, sten og glaskors mine feriesouvenirer, og selvom at jeg nok havde forestillet mig mange flere -- specielt sten -- er jeg godt tilfreds :-)  

/Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...