onsdag den 8. juni 2016

Perlekæde til en perlebryllupsbrud...


Louises forældre havde 30 års bryllupsdag i går -- perlebryllup!

Derfor har Louises far forkælet sin hustru, Gitte, med en smuk perlekæde :-) 
Er det ikke en fin gestus?

Selve opgaven med perlekæden uddelegerede han tillidsfuldt til mig og Louise :-)  

Så en weekend for nogle uger siden kiggede Louise og jeg perler.  Det skulle være en type perler som Gitte ikke allerede har, perlerne skulle være klassiske mht. farve, nemlig hvide, og det skulle også være nogle perler som ville gøre sig godt med lædersnor a la Lones perlekæde.

Vi kiggede klassiske hvide, runde perler, knapperler, firkantede diagonalborede perler, linseperler, kartoffelperler, stavperler, perler med form som blomster, hjerter, kors og stjerner, men da jeg fik fundet perlerne fra USA frem af gemmerne, var beslutningen nem :-)


Perlekæden består af én streng perler, er syet op på tyk perletråd (slået af fire tråde), monteret med forsølvede øskener og bundet op med 2 mm tyk lædersnor (50 cm) med regulérbare knuder, så Gitte kan variere længden.

Jeg håber, at Gitte er blevet glædeligt overrasket -- og måske oven i købet nyforelsket i Jørgen :-)  

Han er i hvert fald en gentleman! 


/Bella

6 kommentarer:

  1. Hvor er den smuk. Den ville jeg blive rigtig glad for hvis jeg var så heldig at få den i perlebryllupsgave.
    PS. din nye header er sørme også fin. Den signalerer lige dig, sådan som jeg " fornemmer" dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved, at perlekæden heldigvis skabte stor glæde :-) Jørgen er en helt! :-)
      Ja, det er en smuk gestus, og jeg tror, at vi alle ville blive glade, hvis vi blev forkælet på denne måde :-)
      Tak, du havde skiftet din, og så måtte jeg også lige oppe mig med et sommerlook :-)

      Slet
  2. Smuk kæde. Perlerne minder lidt om popcorn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak -- og ja, det kan du ha' ret i :-) Jeg ved faktisk ikke hvad denne type perler hedder. Måske popcornperler...:-)

      Slet
  3. Smuk, smuk perlekæde!! Jeg har aldrig været meget til perler, men du er langsom ved at "omvende" mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, Henriette! Jeps, keep an open mind, som man siger :-) Jeg vil godt garantere, at der også findes en perlekæde, som du vil kunne li' -- og vil bruge, for smykker skal bruges og ikke ligge og samle støv :-) Perler er virkelig meget mere og andet end de klassiske hvide runde perler.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...