tirsdag den 12. april 2016

Hannes perlekæde med de store, flade og grå perler...


Jeg har syet Hannes perlekæde om -- på hendes opfordring, naturligvis :-)

Helt konkret har jeg skiftet båndet ud med en stor sølvfarvet kuglemagnetlås, tilføjet tre af de store, flade perler for at give mere længde samt ladet hver stor perle adskille af en lille perle.  I udgaven med bånd lod jeg mere tilfældigt én eller to små perler adskille de store perler.  Men det gav en dårlig balance nu, hvor perlekæden ikke skal bæres i bånd med lægge tættere om halsen.

Jeg er glad for, at jeg havde mulighed for at forlænge Hannes kæde, for det er ikke længe siden, at jeg var ved at sælge den sidste streng med de store, flade og grå perler, som jeg havde.  Nu får jeg godt nok en rest af perler, som omvendt betyder, at jeg er mindre næn overfor at lade dem indgår i kommende udgaver af 'ekstra luxus-mix-kæder' :-)


Perlekæden er syet op på tyk perletråd (slået af fire tråde).  Ret atypisk har jeg syet dobbeltknude mellem alle perler, og ikke kun mellem de første tre perler på hver sin side af magnetlåsen, som jeg plejer.  Det har jeg gjort fordi, at hullerne i de store, flade perler er større end normalt.

Lad mig også nævne, at jeg, fordi de grå flade perler er så store, kun har målt perletråd op 5 gange perlestrengens længde, fordi der på denne perlekæde ikke skal syes ret mange knude -- i modsætning til Lones perlekæde -- heller ikke selvom, at jeg som her har syet dobbelt knude mellem hver perle.   


/Bella

5 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fed! Meget 'grov' pga. de store flade perlers form, og så alligevel super fin og feminin! Virkelig en flot kombination :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lilly! :-)
      Ja, det er nogle specielle perler. Jeg synes selv, at det er fascinerende at ægte perler kan se så forskellige ud :-)

      Slet
  2. Jeg er ellers ikke meget til perler - men den her er fantastisk!! Så smuk :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, en perlekæde kan være andet end hvide runde perler, og jeg er enig i at den er smuk :-)

      Slet
  3. Jeg er ellers ikke meget til perler - men den her er fantastisk!! Så smuk :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...