mandag den 28. marts 2016

Fine, små origami-kuverter...


For et stykke tid siden så jeg disse fine, små origami-kuverter på nettet, og dem måtte jeg naturligvis også prøve at folde :-)

Og til alle der lider af origami-papir-folde-angst, tøv ikke, for her kan alle virkelig være med :-)

Ikke mindst takket være den pædagogiske vejledning, som du finder her


Når du ifølge vejledningen måler papiret op i tre lige store dele på henholdsvis den ene og den anden led, så er det nok, blot at måle 1/3 ind på den ene og den anden side, for så har du nok markører til at kunne folde resten.  Bemærk også, at de store tværgående diagonale folder ikke foldes hele vejen igennem, for så får din kuverts forside et markeret kryds (hvorfor har jeg egentlig ikke taget et billede af den fine glatte forside?  Hrmm?).

Tøv ikke med at give dig i kast, trods ovenstående velmenende, omend kryptiske, gode råd :-)   

Jeg har foldet kuverter af smukt, blankt origamipapir der måler 21x21 cm.  Det giver en kuvert der måler 7x7 cm.


/Bella

Ps. Jeg har foldet af origamipapir med print på begge sider, men man kan også vælge at folde af papir, hvor der kun er print på den ene side, og lade den vende udad, og ellers skrive sit brev på den blanke side, sådan at selve brevet foldes ud, når man åbner kuverten :-)

8 kommentarer:

  1. Her kan jeg måske også være med. Det skal have et forsøg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, gi' dem et forsøg, for de er ret fine :-)

      Slet
  2. Wow! De er virkelig flotte! Hold da op :-)))) Og så er jeg i øvrigt også bare vild med de forskellige mønstre på papirerne.

    SvarSlet
  3. Tak :-) og ja, papiret er skønt med de klassiske origamipapirmønstrer :-)

    SvarSlet
  4. Så smukke
    det må prøves en dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps, de er nemlig fine :-) ...og nemme at lave, så prøv det endelig :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...