søndag den 12. april 2015

I gang med nye perlekæder...


Jeg har forberedt syning af tre perlekæder.  

Perlekæden med de store gyldne, blå og grønne indfarvede ferskvandsperler har jeg i første omgang forberedt til syning på perletråd slået af fire tråde, altså den tykke perletråd.  Perlerne er store og tunge, og det taler for den tykkere tråd, omvendt er perlernes huller ikke store, og det kan betyde noget i forhold til hvordan knuderne mellem perlerne lægger sig ved syningen.  Bliver det ikke pænt, skal den syes på almindelig perletråd slået af tre tråde.  Det kan jeg hurtigt se, når jeg kommer i gang.  Perlekæden skal monteres med stor sølvfarvet kuglemagnetlås.


Det er også tydeligt på billedet ovenover, at perlekæderne varierer i længden.  Dels fylder store perler mere, og det kræver mere længde for at de kan bæres pænt, og dels er der flere knuder på perlekæder med mindre perler, som også giver længde -- ikke at det på nogen måde udligner længden.

Perlekæden med de sorte store kartoffelperler changerer i grønne, røde og sølv undertoner, og giver et flot spil.  Kæden skal syes op på almindelig perletråd og monteres med forgyldte dupsko.

Perlekæden med de hvide runde perler, som er en rigtig klassiker og har en flot lustre, skal også syes på almindelig perletråd og skal monteres med en lille forgyldt kuglemagnetlås. 


Jeg viser de færdige perlekæder, når jeg har syet dem :-)

Kh.
Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...