mandag den 30. marts 2015

Der drives gæk med mig...

 
Jeg har igen i år modtaget et gækkebrev.  Afsenderen er selvfølgelig anonym.

Jeg synes, at det ville være nemmere at gætte, hvis der var afsender på :-)
 
Jeg har nu brugt de traditionelle tre dage og tre gæt.  Uden at gætte rigtigt.

Jeg har gættet på om det er Anders, som har skrevet sit fornavn og efternavn + punktum.  Eller om det mon er min nabo, Sigrid, da også med afsluttende punktum efter efternavnet.  Eller min kollega Jesper, hvor efternavnet dog slet ikke passer.  Men jeg har læst i avisen, at hvis man ville være sikker på, at få et gækkebrevspåskeæg, skulle man bare skifte navn, uden at fortælle nogen om det.  Hrmm, måske lidt meget at gøre ud af det.  Og Jesper har ikke skiftet navn, siger han.

Lidt sent kom jeg i tanke om, at det selvfølgelig også kunne være Amanda, for det var hende som var afsenderen af sidste års gækkebrev (som i øvrigt stadig hænger og pynter i køkkenet :-))  Men brevet er poststemplet i København, og der bor hun ikke...

Der drives gæk med mig :-)

Jeg har også spurgt min mor, om hun kender til, at Amanda har sendt mig et gækkebrev.  Men det kender hun ikke noget til.  Jeg ved dog ikke helt, om jeg kan stole på min mor, som jo også er Amandas farmor :-)  Hrmm?
 

Nu vil jeg sende et brev til Amanda, for jeg bliver mere og mere overbevist om at det er hende, jeg skylder et påskeæg.  Jeg vil skrive:

"Til dig der sendte mig et gækkebrev, da må jeg nu fortælle
at jeg kom til at bruge alle gæt, førend jeg kunne melde
at det selvfølgelig er dig, min ven, der bag brevet står
og derfor er det også dig, som påskeægget får
således min ven, hold nu lystigt øje med posten
for chokolade bli'r snart en del af kosten."

Kh.
Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...