søndag den 8. marts 2015

Anna Irenes babytæppe...


Babytæppet til min kollegas nyfødte pige, er blevet færdigt.  Det er takket været familieweekenden, hvor jeg fik hæklet et godt stykke.  Det her tæppe er også blevet fint.  Og Anna Irene og hendes forældre kan godt begynde at glæde sig, for det bliver deres i den kommende uge :-)


Tæppet er jo som det forrige babytæppe hæklet efter klodshans-opskriften og af resterne af Blackhill CottonWool-garnet.  Jeg har dog ikke helt holdt planen om, at lade hver stribe gå igen 2 gange, for det passede ikke med tæppets proportioner.  Tæppet har en bredde på 57 "klodser" og en højde på 54 "klodser".  Jeg har hæklet en kant bestående af to rækker "klodser".  Det betyder at tæppet alt i alt måler 85 cm i bredden og 68 cm i højden -- det er en rigtig fin størrelse :-)



Der er stadig garn tilbage, så jeg har slået masker op til endnu et babytæppe :-)  Men det garn som jeg har manglet i knap 3 måneder til det blå tæppe (Blackhill højlandsuld i farven Ullarød), er tilbage på hylden, dog i en ny indfarvning, derfor under navnet "Ullarød 2".  Det vil jeg gerne tjekke om det går an til tæppet, for det tæppe vil jeg gerne videre med, og ikke mindst have gjort færdigt.

Kh.
Bella   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...