søndag den 28. september 2014

Nyt tæppeprojekt...


Lene og jeg har været på udflugt til Garnudsalg i Gug ved Aalborg.  Butikken er primært en netbutik, som sælger det mest lækre garn.  Men hver fredag er der åbent for direkte salg af det skønne garn i netbutikkens fysiske lokaler.  

Det er ikke sidste gang vi gør det :-)  Og vi var heller ikke de eneste der var der :-)  
Hold da op et vidunderligt sted med smukt kvalitetsgarn til absolut fornuftige priser, god og kompetent vejledning og masser af plads til kreativ begejstring.  Det kan varmt anbefales at besøge Garnudsalgs-butikken :-)

Jeg glemte helt at tage billeder, for jeg var al for optaget af al garnet.  Men Liselotte med bloggen "slagt en hellig ko", som er kvinden bag manden, Kenneth, der har Garnudsalg, skriver naturligvis også om butikken og ledsager sine indlæg med meget smukke billeder.  Hun skrev i løbet af forsommeren flere indlæg om hvordan Garnudsalget flyttede i nye lokaler på Indkildevej i Gug (læs f.eks. med her, her eller her).


Jeg købte garn til et nyt tæppeprojekt.  For jeg hører også til blandt dem der har forelsket sig i Liselottes hækleprøve fra Garnudsalgs annonce om Blackhill-garn (se hendes indlæg her).  Hun har nu lavet en opskrift på tæppet.  Hun kalder mønstret "Klodshans", og du finder opskriften lige her.

Jeg hækler i Blackhill Højlandsuld på nål 3.  Bundfarven hedder nattehimmel og krydres med forskellige små farveglimt.  Det er et skønt projekt at have parallelt til hakkeprojektet, hvor jeg virkelig skal koncentrerer mig (jeg ved egentlig ikke hvorfor, for det er ret enkelt, men det skal jeg altså).  Med Klodshanstæppet kan jeg se tv samtidig :-)

Kh.
Bella

Ps. Her er et sneak-peak på hvor langt jeg er nået med hakningen af det tunesiske tæppe, hvor jeg har skrottet den mørkegrønne farve, og er startet forfra i denne smukke støvede blå farve :-)

2 kommentarer:

  1. Det der hakning, søde, er det til at have med at gøre? Og hvilken nål bruger du?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er det egenlig, selv om at jeg samtidig må tilstå, at jeg er gået i stå. Måske jeg er gået i gang med for stort et projekt, og hakker når jeg er for træt? For jeg laver fejl -- og qua teknikken hvor man hakker på og af nålen, så er der meget af trevle op, når jeg opdager den/dem. Det er træls! Men det er ikke svært, og teksturen er superflot :-) Jeg hakker med nål 5 og bruger til tæppet en wire på 120 cm. Jeg har slået maskerne op på nål 6.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...