søndag den 31. august 2014

En ommer...


Opdatering, mandag den 1/9: som sagt, alt gik galt.  Jeg kunne heller ikke stave i går.  For god ordens skyld, har jeg nu rettet alle stavefejlene :-)
 
Jeg skulle lige søndagshygge med at sy denne perlekæde til mig selv, men stort set alt gik galt.  Så det er en ommer! 

Jeg skulle have syet perlekæden på tyk perletråd, for enkelte perler glider over knuden.  Men det gjorde jeg ikke, og det burde jeg have vidst, for de blå perler er de overskydende perler fra sættet med de meget, meget store blå kartoffelperler, og det sæt er syet på tyk perletråd.  Desuden blev trådforstærkeren for lang, så den "buler".  Den afsluttende knude blev dårlig (= grim), og kæden blev for kort!!  (Selvom at jeg havde målt perler og lås).  

Så det er som sagt en ommer.

Men det var godt at prøve låsen af (den er ny), for den giver ikke så meget længde, som jeg havde forventet.  

Lad mig også lige afsluttende bemærke, at de store ovale orange-gyldne perler er af samme slags, som dem jeg lavede øreringevedhæng til Lene af.

Ha' en skøn søndag aften!

Kh.
Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...