torsdag den 26. juni 2014

Hvad smykkefadet gemte #4…


I smykkefadet ses også hvide, sølvgrå og mørkegrå ferskvandsperler som udgør både en perlekæde og et armbånd. 

Faktisk syede jeg armbåndet først, inspireret af et armbånd som jeg havde, da jeg gik i gymnasiet, og altid gik med dengang :-)  Men perlerne var ikke ægte, og med tiden blev perlemorsbelægningen slidt af.  Det sker ikke med det her :-)  

Sidenhen kom også en perlekæde til, fordi jeg har perlerne :-) 

Armbåndet er monteret med kuglelås i sølv der har en hægte som lukketøj, så hvis uheldet er ude og låsen går op, tabes armbåndet ikke.

Perlekæden er monteret med dupsko i sølv, og passer til de udskiftelige smykkelåse, som jeg har nævnt i de forrige indlæg (her, her og her). 


Jeg har tidligere nævnt, at jeg monterer dupskoene ved at "sy" dem på.  Når jeg syer en perlekæde, så starter jeg med at sy lås eller dupsko på perlekædens første perle, herefter syes knude, for knude mellem hver perle, og der afsluttes ved at lås/dupsko syes på den sidste perle.  Dupskoene er hule, og tricket er, at lave en lille "prop" af trådforstærker, som holder dupskoen på plads.  Det er "proppen" i hver dupsko, som du kan se i dupskoens ende på billedet ovenover. 

Sættet her er lidt atypisk, for normalt laver jeg altid samme låsetype på et sæt, så armbåndet evt. kan sættes på perlekæden og perlekæden derved kan forlænges.  

Man kan også opnå en flot effekt ved at sætte forskellige slags kæder sammen.

Prøv at kig i dit eget smykkeskrin, om du ikke har nogle kæder det kunne være flot at kombinere.  Enten ved at låsene passes sammen, eller ved at sno dem sammen som her.  

God fornøjelse!

Kh.
Bella

 
Fakta:
Armbånd
  • Ferskvandsperler, hvide, sølvgrå og mørkegrå runde perler, flot lustre, størrelse (diameter): 6 mm
  • Syet op på perletråd med knude mellem hver perle
  • Monteret med kuglesølvlås (8 mm i diameter)
  • Længde på armbåndet: 18,5 cm (uden lås)
Perlekæde
  • Ferskvandsperler, hvide, sølvgrå og mørkegrå runde perler, flot lustre, størrelse (diameter): 6 mm
  • Syet op på perletråd med knude mellem hver perle
  • Monteret med dupsko i sølv
  • Længde på perlekæden: 46 cm (uden lås)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...