torsdag den 23. januar 2014

Spinkle armbånd med ferskvandsperler...


Jeg har lavet flere af de spinkle armbånd med ferskvandsperler og nylonsnor, i lighed med det armbånd som jeg lavede til Sine, som tak for bloghjælp.

Begge armbånd er med design-ferskvands-perler (det betyder, at muslingen er blevet manipuleret til, at lave perler i de her former) -- dels en lille flad firkant med tværboring og dels en lille mønt eller knap, som den også kaldes.  Den firkantede perle er pertroleums-blå-grøn og har fået en mørkegrøn nylonsnor.  Knapperlen er klar blå og har fået en lilla snor.  Nylonsnoren har en tykkelse på 1 mm.  Jeg har købt min snor hos ANKU.  Her udover har jeg brugt to sølvperlestave.  Jeg afslutter armbåndet med fiskerknob, som er en regulerbar knude, så størrelsen på armbåndet kan justeres alt efter behov.  Og for at knuden ikke skal flosse, og i sidste ende gå op, brændes den ende, hvor den overskydende snor klippes af.  

Jeg har tidligere omtalt lignende armbånd som sommerarmbånd, hvilket må betyde at disse er vinterarmbånd :-)

Kh.
Bella

DIY -- materialer: ferskvandsperler, perlestave, bidtang, rundnæsetang, fladnæsetang, spidstang, nylon-knyttesnor (1 mm.), saks og lighter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...