tirsdag den 12. november 2013

Hårelastikker med stofknapper...


Da Louise og jeg var til "kreative dage"-messe i Fredericia, så vi nogle smukke (altså meget, meget smukke) stofknapper, som i hvert fald jeg sukkede en del over.  Men jeg købte ingen, og det fortrød jeg.  Imidlertid var heldet med mig, for i Rema1000 faldt jeg over et lille sæt stofknapper -- og i et prisniveau, som tillader eksperimentering og spas :-)  For det lille projekt som jeg havde i tankerne, handlede om hårelastikker (igen og igen -- ja, jeg ved det godt, men det er bare sådan et nemt lille projekt at lave, i en ellers travl hverdag, hvor kreative små-projekter er det der giver energi :-)).


Der er heller ikke mange ben i de her hårelastikker.  Lad mig dele et fif til at perfektionere hår-elastikkerne, så knuden skjules og bagsiden også er fin, og håret ikke filtres ind i knuden.

DIY:
1) Klip et stykke elastik af -- jeg klippede ca. 20 cm. elastik
2) Stik elastikken i gennem knappens øje 2 gange, så der dannes en løkke rundt om øjet
3) Bind et råbåndsknob og stram godt, så knuden sætter sig i elastikken (billede 1)
4) Træk knuden ned mod knappens øje (billede 2)
5) Klip elastik-enderne af (billede 3)
6) Træk knuden ind i øjet -- og hjælp den evt. på vej med en spids genstand, f.eks. spidstang, hvis det er nødvendigt (billede 4)
7) Det færdige resultat nydes på billede 5 og 6 :-)

Billede 1

Billede 2

Billede 3

Billede 4

Billede 5

Billede 6

God fornøjelse!

Kh.
Bella

DIY -- materialer: stopknapper, elastiksnor, saks og evt. spidstang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...