mandag den 5. august 2013

Gaveæsker...


Jeg har foldet gaveæsker i lækkert kraftigt papir fra Crafty Bitz. 


Jeg har foldet denne slags æsker i ca. 100 år (plus/minus  :- )) … i hvert fald siden barnsben, og jeg bruger den som gaveæsker og æsker til opbevaring af småting (clips, hårelastikker, perledims o.lign.).  Der findes mange vejledninger på Internettet, men fælles for de fleste er, at de afsluttes ved at æskens fire spidser samles i bunden af æsken.  Det er ikke nødvendigvis den pæneste afslutning, og kan give en flosset bund ved brug.  Disse æsker er foldet sådan at spidserne er inde i æskens sider, og dels låser og dels stabiliserer siderne.  Omvendt består top og bund, kun af et enkelt lag papir, og kræver derfor kraftigt papir. 

Da Aysha allerede har uploaded en fin og illustrativ DIY-vejledning med foldning af æsken, er der ingen grund til, at jeg gør det samme, og jeg linker derfor til Ayshas blog ”The creative muslimah”.

Et godt tip, hvis du vil undgå foldemærker på top og bund af æsken er, at lade være med at folde papiret diagonalt, og i stedet forsigtigt tegne med blyant de diagonale streger, som der skal foldes efter.  Når al foldning har fundet sted, og inden at du klipper siderne op, så visk blyantstregerne ud.

Et andet tip er, at når bundæsken skal foldes, så klip ca. en ½ cm. på 2 af det kvadratiske papirs sider, så bundæsken bliver lidt mindre og låget passer.

 

Et allersidste tip :-) : jeg har ’limet’ æskens sider med dobbeltklæbende tape.

Rigtig god fornøjelse!

Kh.
Bella

DIY – materialer: kvadratisk papir (kraftigt), blyant, saks og dobbeltklæbende tape.

3 kommentarer:

  1. Hej Bella!

    Tusind tak for at have henvist til min vejledning! Det glæder mig, at den kan bruges. :-)

    MVH
    Aysha fra www.thecreativemuslimah.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Og i øvrigt super fedt med dine ekstra tips og tricks til at lave dem helt fine! Det er dejligt at få inspiration fra hinanden! Man lærer virkelig meget her i blogosfæren :)

      Ha' en god dag!

      -Aysha

      Slet
    2. Hej Aysha!
      Selv tak. En god vejledning kan der ikke henvises til for ofte :-) Ja, det er nemlig dejlig at kunne lære af hinanden og blive inspireret.

      Også en god dag til dig!

      Kh.
      Bella

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...