tirsdag den 20. august 2013

En Ketty – åh nej…

Netop som jeg troede, at min mors lange kæde med store og små ferskvandsperler var færdig, opdagede jeg en Ketty. 


En Ketty tænker du – hva’ er det?  En Ketty er – når sandheden skal frem – en sjuskefejl.  Det er, når man syer knuderne mellem hver perle, og ikke får trukket perletråden med helt igennem, og der bliver en lille løkke. 


Hrmm.  Træls!  Nu skal mors perlekæde syes om.  Igen.  Hvis det ikke er en ”bussemand”, så er det en Ketty.

Og hvorfor hedder det en Ketty?  Tja, det er faktisk en rigtig flov historie.  For nogle år siden bestilte en sød dame, der hedder Ketty, en perlekæde.  En mixkæde.  Lig dem nedenfor bare i orange og gyldne nuancer, men samme stil. 
 
 
Jeg syede perlekæden til Ketty.  Jeg var tilfreds, og afleverede den til Ketty, som blev glad.  Efter nogen tid vendte Ketty tilbage, og spurgte om det var meningen, at der skulle være denne lille løkke mellem to af perlerne.  Det var det selvfølgelig ikke.  Jeg beklagede og tilbød fluks at sy perlekæden om.  Som sagt, så gjort.  Men tro det, eller lad være – det skete igen!  Jeg afleverede den nysyede perlekæde til Ketty, og den viste sig at have ”en Ketty” – på trods af at jeg naturligvis var ekstra omhyggeligt, for situationen var jo flov nok som den var.   Heldigvis kom Ketty endnu engang tilbage og påpegede den lille bitte løkke, som havde forputtet sig i en perle, og kom frem da perlekæde blev taget i brug.  Jeg syede Kettys perlekæde om endnu engang, og lavede også et par matchende øreringe som kompentation for al ulejligheden.  Men hvor var jeg flov.  Sidenhen har denne slags – heldigvis sjældne – fejl, heddet en Ketty. 

Afsluttende, skal det også tilføjes, at Ketty sidenhen har bestilt andre perlekæder hos mig :-)

Jeg må vist hellere tune mit Ketty-blik :-)

Ha’ en dejlig dag!

Kh.
Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...