tirsdag den 25. juni 2013

Mere om at tegne på sten…

Jeg viste sten forleden dag, bl.a. dem her:


Teknikken og idéen til at tegne mønstrene har jeg fra Mette med bloggen ”DIY People”, hvor hun giver en detaljeret vejledning i hvordan man tegner sine egne abstrakte billeder.  Besøg hendes blog og gør hende kunsten efter … det er nemt, sjovt og afstressende :-)

Jeg har overført Mettes tegneprincip til sten, og tilføjet et par hjerter for sjov :-)
 
DIY:

1.    Find nogle sten med glat overflade

2.    Vask dem

3.    Tegn med en tusch med blød filtspids

4.    Lakér evt. stenen med klar lak (tyndt lag)

Psst !! … Inden jeg lakerer stenen, sætter jeg malertape langs den linje der markerer det areal på stenen, som jeg har tegnet på.  Sådan at lakken ikke løber, og kun det tegnede areal lakeres – se evt. her.  Det betyder at undersiden af mine sten er rå og ulakeret.  Det giver en flot effekt, og har den fordel, at man kan sætte stenen fra sig, når den er lakeret og skal tørre.  Når den er tør – ca. en times tid senere – pilles malertapen af, og stenen er klar til pynt og som gave :-)

God fornøjelse!

Kh.
Bella   

2 kommentarer:

  1. Hej Bella!
    Superfine sten! God ide at overføre metoden til andre materialer. Mange tak for linket :-) God weekend!

    SvarSlet
  2. Selv tak, Mette!
    Kh. Bella

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...