søndag den 28. april 2013

Et hæklet babytæppe…

Jeg har hæklet dette babytæppe, som dåbsgave til en lille pige. 
Hun har fået tæppet i dag :-)



Det er hæklet i bomuldsgarn (blandt andet af rester fra dette tæppe).  Tæppet måler: 77 x 60 cm.  Ganske som med det hvide solvognsslumretæppe (omtalt her og her), har jeg fulgt Tusindfryds vejledning.  Jeg har ydermere taget rådet til mig om, at slå masker op samt afslutte på større nål end der ellers er hæklet med, for at undgå stram kant.  Det var et godt råd! :-)


Her ligger tæppet til tørre på bryggersbordet efter vask.

Tæppet pakkes ind.

Gaven er klar.

Jeg allerede i gang med at tænke over, hvad jeg så skal hækle :-)  Jeg nyder at have et hækleprojekt, som jeg "kan gå til og fra".  Måske solvognsslumretæppe-projektet skal genoplives i lækkert og ikke mindst rigeligt garn?

Kh.
Bella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...