tirsdag den 12. marts 2013

Slik i håret…

Jeg har lavet hårspænder.  Vi skal snart til konfirmation, hvor storebror er i centrum og vil blive begavet.  Så jeg tænkte, at små-pigerne (min søde niecer) også skal have en lille gave.  De skal have lidt ny hårpynt, fordi det elsker de :-)
  

Jeg har købt små spænder (6 cm) og små stykker slik, som ikke er for tunge, og derfor vil gøre sig bedre i pigernes fine hår.  Men til et voksenspænde vil jeg foreslå 8 cm hårspænde og almindelig lakridskonfekt.


DIY:
  1. Lakér slikket med et tyndt lag klar lak – så det konserveres, ikke tørrer ud og bliver ved med at se frisk og fristende ud :-)
    (Se billede nedenfor mht. hvordan jeg gør i praksis: Jeg halverer et æble.  På den ene æblehalvdel forbereder jeg de stykker slik, som skal lakeres.  Jeg sætter hvert stykke slik på en tandstik, som jeg stikker i æblet, og de er klar til at blive lakeret.  Når jeg har lakeret, sætter jeg det lakerede stykke slik over i den anden æblehalvdel, hvor det tørrer).
  2. Lad lakken tørre.
  3. Lim slikket på hårspændet – og lad det tørre.
  4. Ja, og det var det … :-)




God fornøjelse!

Kh.
Bella

Materialer: slik, æble, tandstikker, lak, hårspænder og lim.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...